Krémes-Cukkinis Rizs

Vége-hossza nincs a cukkini szezonnak. Pedig a sütőtök már nagyon feljött. Minden héten kell főznöm a család kedvenc sütőtök krémlevesét, annyira nem lehet megunni. És mivel találtam egy amerikai blogot, ahol cuki kis cukkinis receptek vannak bőséggel, hát lett helye a hűtőben lapuló tökfélének egy igen izgalmas formában. Olyan rizottó, de nem sütőben sült, olyan krémes, hogy szinte olvad. Ajánlom, izgalmas. 

Hozzávalók
- 1 ek oliva olaj
- 0,5 liter csirkehús alaplé - forrón
- 200 gr hosszú szemű rizs
- 500 gr cukkini héja nélkül, reszelve
- 50 gr vaj (nem margarin)
- 80 gr reszelt, zsíros sajt
- 1 gerezd fokhagyma, reszelve
- só, bors

Elkészítés 
  1. Közepes serpenyőbe hevítsük fel az olajat. Tegyük rá a rizst és gyakori kavargatás mellett, közepes hőfokon, pár percig  pirítsuk (arany barnára kellett volna pirítani, de 10 perc után sem akart aranyozni).
  2. Öntsük rá a levest és hagyjuk felforrni (mivel én túl sokáig pirítottam a rizst, rögtön forrt is a leves, mivel forró öntöttem rá).
  3. Vegyük lejjebb a hőfokot, fedjük le a rizst és hagyjuk 15 percig főni, magában. Ez a rizs minőségétől is függ, lehet kicsit több is. Akkor jó, ha a rizs szinte teljesen beszívta magába a ráöntött levest. 
  4. Keverjük bele a vajat, majd adjuk hozzá a reszelt, hámozott cukkinit, a reszelt sajtot és a fokhagymát. Alaposan keverjük össze. Tegyük vissza rá a tetejét, s 5 percig, (opcionálisan: nagyon alacsony lángon) hagyjuk, hogy jól össze olvadjanak. Só, bors a végén ízlés szerint még jöhet hozzá.
Családom finom házi fasírttal ette volna, én magában faltam. Krémes, sajtos, a cukkini szinte észre sem vehető benne, de igazából nincs is megfőzve, tehát még egészségesebb is.....



Megjegyzések

  1. Este meg is csinálom. Nagyon jól néz ki!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet megint :) Ezek szerint a fagyasztott reszelt cukik is jók hozzá!
    Mindenképpen kipróbálom :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések