Ugrás a fő tartalomra

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett. 

Hát a cukkinit (háttal nem kezdünk mondatot)....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára.
Hozzávalók:
- 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr)
- 1 kis fej vörös hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- kevés olíva olaj
- só, bors
- majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek
- késhegynyi őrölt pirospaprika
- fél csokor petrezselyem
Elkészítés
A kis fej hagymát (lehet szerintem simán nagy fej is) megtisztítom és apróra vágom. Pár kanál olíva olajon 2 perc alatt megpirítom, de ne legyen nagyon sült barna. Hozzáadom a szintén nagyobb kockákra vágott cukkiniket, a kisebb darabokra vágott fokhagymát és a fűszereket. Ha szükséges még egy kis olívát is. Összekeverem. Közepes lángon, fedő alatt, az egésze puhára párolom. Ezt követően a botmixer vagy a késes mixer segítségével krémet varázsolunk belőle. Kicsit hűlhet és kész. Lehet kenyérre kenni.


Megjegyzések

  1. Ez egy isteni kis krém, sokan megnézik, de nem merik megírni, hogy ízlett-e vagy mi :)Pedig finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megcsinálom. Köszönöm.

      Törlés
    2. Megcsináltam,kedvencem lett!

      Törlés
    3. nagyon finom lett, sorotatba csinálom

      Törlés
    4. Én már többször megcsináltam nagyon fincsi.

      Törlés
  2. Hát kétszer is elolvastam a kezdő mondatod elejét, mire leesett :) ... hogy hova futsz újra neki szemből :)
    Még nem, de holnap elkészül, reggel "rendelek" friss cukkinit a kerttől. Megírom milyen lett.

    VálaszTörlés
  3. Akkor lehet hogy más sem értette eddig :)

    Kertből frissen - én meg ezt irigyelem.....Nálunk a Timinek és a szüleimnek nagyon ízlett...bár nálam most a lencse minden mást kiszorított.....

    VálaszTörlés
  4. De jó Beastie, nagyon guszta és biztosan fincsi is lett. Jó érzés olvasni és látni, hogy egy, a kis fejemből kipattant receptet valaki más elkészít, és továbbfejleszt. :) Köszi a bizalmat! Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most csinálom éppen! Még csak kóstoltam,de azt mondom jó lesz!Köszi a receptet

      Törlés
  5. Hát még egyszer -én köszönöm, mert jó az ötlet és finoma végeredmény - mert a kenyérre krém topic állandó kihívás nálunk :)

    VálaszTörlés
  6. Beastie, megcsináltam, pillanatok alatt elfogyott - khm, kiskanállal a felét elkóstolgattam csak úgy magában :) Köszi!
    Egy "zakuszkásított" változatot is kevertem, szintén finom lett.

    VálaszTörlés
  7. Garffyka, nagyon örülök a sikernek :) én most teljes cukkini lázban égek, kutatom a jobbnál jobb megvalósítási lehetőségeket.

    A Zakuszkásított az kápia, padlizsán, paradicsom ? Érdekelne :) - Köszi

    VálaszTörlés
  8. Hát én megcsináltam, ez isteni recept és kedvenc!! mindenkinek ajánlom! De ez még semmi, legalább 4 üveggel csináltam télire is, tetejére pici olajréteggel. Jujj de finom..:)

    VálaszTörlés
  9. Most találtam a blogodra. A legjobbkor, mert telis-tele a hűtőnk cukkinivel:) Ezt a krémet ki is próbáltam. Nagyon finom lett! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Ez nagyon jól hangzik; és a színe - cukkini is van még - próba lesz - köszi

    VálaszTörlés
  11. Kb egy órája megcsináltam és már el is fogyott, szuper vacsira is! Igaz, nem volt a közelben mixer, úgyhogy csak úgy villával törtem össze rusztikusra:) Köszi!
    angyalbogyoro

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A november a legjobb erre a finomságra - csak a cukkini ára szalad el ilyenkor :( Egészségedre.

      Törlés
  12. Nagyon finom lett, és hamar, könnyen elkészíthető.

    VálaszTörlés
  13. Még 2023-ban is ütőssss.Mesefinom-))ügyes vagy-)))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jó, és főleg egyszerű recept, tegnap próbáltam ki. Annyira ízlett, hogy a még kamrában várakozó 3 db cukkinit is elkészítettem ugyanígy télire, majd 82 fokon 20 percig automatáztam. Remélem, hogy eláll majd - hacsak el nem fogy 🙂.
    Kenőke alaprecept, további izesitést is elbír: zöldfűszerekkel (petrezselyem, snidling), de a majonéz is jól áll neki.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke