Csirkés-Cukkinis Quiche Medvehagymával

Medvehagymával. Mi mással? :) 

Hát persze hogy engem is. Kíváncsivá tett a nagy hype a medvehagyma körül. A piacon eddig vagy nem volt, vagy a kereslet indikálta a kínálatot, szóval most volt. Nagy csokor 500, kis csokor 200 egység. Receptet nem is kerestem, hanem csak fűszereztem. Okosan. A kezdők óvatosságával. Meg persze nyersen is. 
a medvehagyma elbújt
Az eredeti receptben nem volt medvehagyma, de nagyon megy hozzá. Ez volt a főétel a felhő szelet második felvonása előtt (reggeli és ebéd), így kínálkozott az összehasonlítás. 1 óra 10 perc alatt teljes egészében elkészült és nagyon finom lett. Gyors és egyszerű, jól megy mindenféle szupersüti elé :)

Hozzávalók:
- 1 csomag friss, leveles tészta
- 50 dkg csirkemell
- kis fej hagyma
- 2 nagyobb cukkini
- 3 dl tejszín
- 15 levél medvehagyma
- 4 ek olívaolaj
- 2 tojás
- 4 kisebb, fürtös paradicsoma
- 15 dkg reszelt füstölt sajt
- só, bors
- friss bazsalikom (nemrég vásárolt, meglátjuk, meddig él túl)


Elkészítés

Megfelelő méretű kerámia sütőtálat kibéleltem a friss leveles tésztával.
A cukkinit meghámoztam, félbe vágtam (magok maradtak) és lekarikáztam. A kis fej hagymát apróra vágtam, s kevés olíva olajon megpároltam. Hozzáadtam a cukkinit, só, borsot és 5 levél medvehagymát, apróra vágva. 20 perc. 

A csirkehús apróra vágva, 2 ek olíva olajon megsütve, sóval, borssal fűszerezve. A sütés utolsó harmadában hozzáadtam 5 levél medvehagymát. Aztán még 5 levelet. Itt is 20 perc volt, közepes lángon, összesütve. Ráöntöttem a cukkinis keveréket s még 5 percet pirítottam. 

A tojásokat, a tejszínt, a reszelt sajtot összekevertem. A tésztával kibélelt kerámia sütőtálba öntöttem a csirkés, cukkinis keveréket. Rákarikáztam a paradicsomokat, megszórtam frissen szedett bazsalikommal, majd ráöntöttem a tojásos-tejszínes keveréket.

Előmelegített sütőbe került, 30 perc alatt készre sült, olyan illatok kíséretében, hogy csak. Na. 

Reszelt kígyóuborka, tejföllel, fokhagymával (és medvehagymával), paradicsommal és jégsalátával. Outstanding. 


Megjegyzések

  1. Ezt most nagyon megenném :D Sashalmi piacon akkor ezek szerint kapható a hagyma...szombaton szerintem megyek. :)

    VálaszTörlés
  2. 500 az átlag zöldséges - kicsit hervatag, de nagy adag. 200 egy szemüveges fiatalember, kis dobozkával, de harmatosan friss. mondjuk 15 levél..... pont ebbe való......

    VálaszTörlés
  3. Köszi, köszi....én sem vagyok mesterszakács, de ez jól sikerült - majdnem olyan jól, mint a felhő szelet... :)

    VálaszTörlés
  4. Kaptál Tőlem egy díjat, nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Régóta olvasom a blogodat és nagyon tetszik. Szeretek ide járni.
    Ez a bejegyzés egy pontot ér Számodra az "Egy jó szó" játékban! :-)
    Látogass el hozzám, de itt is olvashatsz bővebben a játékról: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html#ixzz1Hba0EdRq

    Jó kis recept és medvehagymás, hmm....

    VálaszTörlés
  6. Kimondottan finomnak néz ki ez a Magyaros Quiche, pláne a csrikével, és a cukkinivel. Egy kis vegyes saláta, meg egy hideg pohár sör, és megvan az ebéd!

    VálaszTörlés
  7. Köszi a jó szavakat mindenhonnan, tengeren innen s túlról :)

    Na ismét elkészítettem, csirke nélkül, mert sok volt a cukkini, s nem várta be a cukkinis tortát :)

    Szerintem finom. De nagyon .

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések