Zab Muffin liszt nélkül

Minden a muffinnal indult, réges-régen. 15-20 évvel ezelőtt, a gyors és egyszerű sütemények netovábbja volt. Még most is az, de egy bizonyos diéta, érdekes táplálkozási kísérlet, még a muffinra is hatással van. Zabból készült. A zab önmagában gluténmentes, viszont amint megőrlik, pelyhesítik, ott már ugyanabban a malomban dolgoznak, ahol előzőleg a búzát is őrölték. Szóval, megtévesztő lenne ezzel hirdetni a receptet.

Izrealben jártunk idén nyáron, s vendéglátóinktól tanultuk ezt a receptet. Ott az alapanyagok tekintetében kicsit más volt a végeredmény, de a második változatot készítve, immár bátran kijelenthetjük, újjászületett a(z egészséges) muffin. Legyetek bátrak, próbáljátok ki, más ez az érzés, más ez a muffin.


Hozzávalók 12 muffinhoz
- 280 gr zabpehely (nálunk nagyszemű)
- 250 ml víz
- 250 ml mogyoró vagy kókusz tej (lehet persze víz ez a rész is)
- 1 tojás
- 4 ek. aszalt gyümölcs apróra vágva (datolya / vörös áfonya a két változatban) 
- 2-3 ek. édesítő (tápióka szirup / agavé szirup a két változatban) méz vagy barna cukor is lehet
- kókusz zsír (a forma kenéséhez)

Elkészítés

  1. Az összetevőket kimérjük, majd egy nagy keverőtálba öntjük és alaposan összekeverjük. 
  2. A sütőt elő melegítjük 180 C-ra (légkeverés).
  3. A 12-es muffin sütő formát vékonyan kikenjük kókusz zsírral vagy kibéleljük papír kapszlikkal.
  4. A bekevert nyers muffint (szándékosan nem tésztát írunk) egy kisebb szedőkanál segítségével 12 egyenlő részre, a muffin formákba merjük.
  5. 30 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a muffin már megszilárdult, de még nem száradt ki. 
  6. Kicsit hagyjuk hűlni, még fogyasztás előtt. 
Kérdés van? Hogy milyen ízű? 

Hát nagyon jó ízű, olyan egészséges ízű. Ajánlom. Szeretjük. 



Megjegyzések

  1. ó ez így iskolakezdésre de nagyon kellett! a víz friss narancslé lesz, így talán az édesítés el is maradhat. remek alapreceptnek látszik. köszi!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések