Ugrás a fő tartalomra

4 nap, 4 étterem ....... short restaurant guide Budapest Spring - harmadik rész

Baraka Restaurant & Lounge, kedd és szerda, ebéd időben

Közös, munka ebédeink helyszínét a választott Hotel (Andrássy) adta, hozta. Előzetesen körülnéztünk, s tetszett, amit láttunk. A Hotel és az Étterem külön cég, volt némi gond a kommunikációval, ez a Hotel recepciónak tudható be.

Kezdem a kardinális kérdéssel. Somlói. Nem, ez az étterem sem készít a vendég megrendelésére somlóit. Minő csalódás :) De nem adtuk fel, a recepción keresztül, a Lukács Cukrászdából végül is megérkezett a várva várt. 12 óra körül a hely telítettsége hasonlított a fenti képen láthatóhoz. Ami egyáltalán nem zavart bennünket. Mi voltunk a célcsoport. Kiszolgálva.

Munka ebéd egy órában - kihívás. Menük közül választottunk, 3 fogás, a lista ár szerint barátságos, 5000 Ft-os áron. Látatlanban, előre, 9 embernek. Ennek ellenére jól döntöttünk. Ár-érték arány négyes.

Sürgölődő pincérek, nekem is angolul szóltak, de segítettem nekik, hogy én vagyok a kém, aki mindent ért.
Kezdtük kenyérrel. Minden nap (összesen 2) friss kenyér és vaj. Második nap fűszeres kenyér. De csak egy szelet. A trendnek megfelelt. Kenyér-vaj.
Leveles saláta tzatziki dresszinggel, parmezánnal, paradicsommal
Jött a saláta, ami finom volt, de magában, a kenyér után olyan diétás, karcsúsító fogásnak tűnt. Kis csodálkozás, de megettük. Kitaláltam angol szójátékot a saláta közben. Valamelyik kolléganő diétán volt, anguloul diet. Kiejtve is. Mivel ez egy összetett szó, simán kibontható a valódi értelme. Die at. Sure you can.... die at. A saláta. Diet. Die at.

Szépen vártunk s megérkezett a főétel. Ránézésre is gyönyörű volt, el is felejtettük lefényképezni.  Pirított jérce, citrus-kókusz-koriander mártásban készült jázmin rizssel. Költemény. Ázsia és K-Európa találkozása, Chef Bíró Norbert, köszönjük. Teljes siker.
Napi desszert
A menü harmadik része, a napi desszert volt. Meglepetés, surprise, surprise. Palacsintában mandarin, likőrszerű pácban (a készítési eljárásról fogalmam sincs, sajnálom). Finomság, négy csillag. Túl is léptük az időkeretet, azaz nyert a konyha a meetinggel szemben.

Másnapra sem volt panasz, fűszeres kenyérke és vaj. As usual. Ásványvízzel, munkaebéd, nem borozunk.
Kezdődik a második felvonás. Szorgos, serény, kedves pincérek. Gyakorlott sürgölődés, ügyes szerviz.

Bazsalikomos paradicsomleves - szokatlan, fűszeres, finom. Jobban csúszott, mint az előző napi saláta.

Hozták a főételt, valaki megkérdezte, hogy milyen hal. Vagy a pincér vagy egy vicces kolléga bemondta, hogy pangasius. Azt az előítéletes fintort, amit ez a szó hozott magával. Szegény pangasius, nem tudott védekezni. Hamar javítottak, hogy Tropical Soul a hal neve. Nem Wanda. Ja, okosabbak lettünk :)

Tehát a fő fogás: Trópusi nyelvhal és roppanós zöldség “tavaszi tekercs”, rukkolás burgonyapürével és mustár öntettel. A tavaszi tekercs volt a nap másik csodája (még a desszert előtt). Grillezett cukkinibe tekert, fűszeres, al dente, belül currys zöldségek, de jó volt. A hal, miután nem pangasius, nagyon finom volt. Szálka sehol. Haláli.

És a desszert, a napi desszert. Ha a somlóit, mely időközben megérkezett a recepcióra, szolgálta volna fel az étterem, ahogy kértük, le kellett volna mondani a napi desszertet. 2 desszert nem fér el. Dehogynem. Csokoládé vulkán vanília fagylalttal. Die at. Főleg a láva tetszett mindenkinek. Elaléltak tőle.
Majdnem ilyen volt.  forrás : hootzpa.net

Professzionális szerviz, kreatív konyha, trendi kenyér vajjal, fekete - ezüst design, elegáns, die at. ****

Ui: A somlóit végül az meeting utolsó fél órájában szolgálták fel , kis dobozkákban (a cukrászda küldte így). Többen hazavitték magukkal, még kitartott a csokoládé vulkán ereje.

Megjegyzések

1. Izé ... Párizst látni és Die at:) Örülök, hogy egészen kellemes magyar emlékekkel és élményekkel lesznek/lettek gazdagabbak a kedves külföldi kollégák. Tényleg nehéz megfelelő vendéglátóipari egységet találni:)

2. Nagyon guszta és írtó jó írás. Viszont rühelem, ha automatikusan angolul szólnak hozzám, fel sem merül bennük, hogy lehetnék magyar. Sokszor jártam így, de nem tették zsebre amit kaptak tőlem :)

3. Köszi Bianka, nekem tetszett ez a tévesztés, mert kém voltam. Amint magyarul megszólaltam - kollégákkal természetesen ebéd közben angolul beszéltem - még jobban figyeltek, nehogy elszólják magukat :)

4. Köszönjük!
    Tisztelettel, Biró Norbert

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke