Ugrás a fő tartalomra

Szuper egyszerű cukkini krém - marmalade

A cukkini az a fajta szezonális zöldség, amivel a többség nem nagyon tud mit kezdeni. Ki lehet rántani, esetleg darált hússal tölteni. És még? A google jó barát, hát megnézzük az interneten. Leves, szósz, lekvár (!!!), sőt torta is készíthető belőle. Igazi, univerzális zöldség, a kedvencünk, amúgy. A lányok elsősorban torta formában szeretik. A blogon a legnépszerűbb bejegyzés eddig egy édességes volt, egy csokoládébolt megnyitója kapcsán. A cukkini keresési láz viszont legyűrte a csokit. Pedig keverni is lehet. Győzött a reggelire való, fűszeres cukkini krém. És íme, egy újabb krém, amit akár cukkini lekvárnak is hívhatunk. Lágyan kenhető, pirítós vagy friss házi kenyéren, ideális csemege, bármikor. De főként este, mert enyhén fokhagymás :) A receptet a kitchn.com oldalán találtam. Thanks for this recipe, it's awesome. Love it. 

Hozzávalók: 
- 4 kisebb cukkini (kb. 500 gr.)
- 30 ml olíva olaj vagy vaj, tetszés szerint
- 2-3 kis fej vörös hagyma vagy salotta
- 2 gerezd fokhagyma
- só, bors
Elkészítés

A cukkinikat megmossuk, a végeiket levágjuk és megreszeljük, közepes lukú reszelőn. Durvára. Kicsit állni hagyjuk. 

Az olajat serpenyőbe öntjük, felhevítjük, közepes lángon. A megtisztított, (eredetileg ledarált) apróra vágott hagymát, fokhagymát hozzáadjuk az olajhoz és hirtelen megpirítjuk. Mikor már szép aranysárga színe van, hozzáadjuk a cukkinit, melyből előtte a keletkezett nedvességet kicsit kinyomkodjuk. 

Összekeverjük a hagymás olajjal és közepes lángon, néha kevergetve addig sütjük, amíg lágy, szinte kenhető állagot nem kapunk. Közben, ízlés szerint, sóval, borssal fűszerezzük. 

A sütési idő kb. 20 perc. Vagy több, ha nagyon lédús a cukkini. Szép sűrű, majdnem egynemű krémet kapunk, kicsit karamellizálva a zöldségeket. Az élénk zöld szín is megmarad, közben. 


Friss kenyérre kenjük, reggelire, vacsorára, grillezett hús mellé köretnek. Mindenhol megállja a helyét. 
Fél kg cukkiniből a lenti képen látható mennyiség lett, ami legalább tíz szelet kenyérre elegendő. Tehát, lehet nyugodtan, az eredeti receptnek megfelelően, dupla mennyiséget készíteni. Remélem, ízleni is fog :)

Kis üvegbe zárva - miután kihűlt, vékony réteg olívaolaj a tetején, szerintem télre is el lehet tenni. S amikor eljön a barack lekvár ideje, akkor hirtelen előkerülhet a cukkini marmalade is. 



Megjegyzések

  1. Cukkini? Jöhet:-)
    Szép napot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mági!

      Most naponta jön a cukkini :) Leves, saláta, sütemény..... Szép napot odaátra is!

      Törlés
  2. Kipróbálós, bár asszem, csak én enném, de sebaj, majd hagyom férjet kolbászt enni hagymával, hogy egálban legyünk. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kolbász alá, tetejére kenve is igen jó lehet. Az ízek kavalkádja :)

      Törlés
  3. Kedves Beastie!

    Örülök egy újabb hímnemű bloggernek, micsoda emberes vacsora!

    Üdv
    Gáza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne már Gáza, hagyományos módon vett férfiember ezt maximum a fokhagyma miatt kóstolná meg. :)

      Törlés
  4. Kedves Beastie!
    Kb egy éve akadtam a blogodra, és azóta nagyon sok receptedet próbáltam ki,nagy sikerrel, valamint remek ötleteket adtál, melyet tovább gondolva meg is valósítottam. Bírom ahogy kísérletezel a különböző alapanyagokkal.
    A kedvencem a céklás süti és a cukkinis süti volt :)
    Még a férjem is megette, pedig nagy ellenálló mozgalmat vezet a zöldségek ellen :)
    A cukkiniben megint térdig járunk, úgyhogy a recepted alapján holnap cukkinikrém lesz a reggeli, köszönet érte.

    ME

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Me!

      Az ilyen, kedves bejegyzéseken mindig meglepődöm. Jól esik hogy írtok, tudatjátok, hogy mi tetszik, mi nem. A zöldségekből kihozni a legjobbat, mondjuk torta és süti formájában, szerintem óriási kaland. Remélem, valóban sikerül tovább gondolni a recepteket s örömet szerezni a családnak, barátoknak.

      További jó olvasást, főzést, tovább gondolást.

      Beastie

      Törlés
  5. Én is elkészítettem, nagyon finom lett :) Köszönet a receptért!
    http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2012/07/cukkinis-szendvicskrem.html

    VálaszTörlés
  6. Elsőre sikerült rendesen elsóznom, de még így is állat jó, köszi, megmarad állandóra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egy évvel ezelőtti bejegyzést jól nem figyeltem meg :) Örülök neki, hogy megmarad

      Törlés
  7. Kedves Beastie!

    Kipróbáltam a receptedet, isteni finom (két óriási cukkiniből készítettem, a lehető legnagyobb lábasomban, de még így is elfogyott a fele egy vacsorára:D), csak miközben sült(/főtt??) a cukkini, rengeteg levet eresztett. Mikor nem volt hajlandó elfőni a levét, lemertem róla, kb. 1 liter lett, nem tudtam vele mit kezdeni, de végül ez adott ötletet a mai ebédhez. Ez voltaképpen egyfajta krémleves, amit bár nem tudom, szabályszerűen készítettem-e, de olyan finom lett, hogy egy ebédre másodpercek alatt elfogyott. :)

    Úgy csináltam, hogy fogtam ezt a levet, megfőztem benne két kis kockákra vágott cukkinit, mikor készen lett, szerecsendióval ízesítettem. Ezután beletöltöttem egy tasak (2,5 dl) tejszínt, utánaízesítettem még szerecsendióval, borssal (az alaplé már ízesítve volt mindennel, ami a cukkinikrémhez kell) és egy kis összevagdosott petrezselyemmel.
    Kiflikarikákat pirítottam hozzá.

    Remélem, ízleni fog Nektek is, ha egyszer kipróbálod otthon ezt a receptet. :)
    További jó sütés-főzést!

    Hella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hella! Akkor most jegyzetelni fogok, hogy miként dolgoztad át a receptet :)Cukkini krémleves? Hmmm, jól hangzik :)
      Köszi a fejlesztést .

      Beastie (Gergő)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke