Ugrás a fő tartalomra

Tonhal - Brokkoli Casserole - magyarul ragu

A gyerekeknek nagyon ízlett. Miután vasárnap este kisült, a házi baguette és cottage cheese mellé kunyeráltak belőle. A twitter dobta ki ezt a receptet, legyen ez tehát első twitteres főzésünk. Meglátjátok, finom.
ez még csak fázisfotó
Hozzávalók:
- 1 fej hagyma
- 3 ek. liszt
- só
- bors
- szerecsendió - eredetiben csombor - sosem láttam még ezt a fűszert :)
- 2 konzerv tonhal, lecsöpögtetve
- 40 dkg brokkoli, kicsit főzve forró vízben, ha fagyasztott
- 3 ek. vaj vagy margarin
- 2 csésze tej
- reszelt sajt ízlés szerint
- 40 dkg csavart tészta vagy noodles, az eredeti receptben
Elkészítés
Az apróra vágott hagymát megpárolom a vajon/margarinon. Adok hozzá lisztet, sót, borsot, szerecsendiót, felöntöm tejjel és sűrűsödésig főzöm. Gyakran kavargatom, mert szereti.

Közben kifőzöm a tésztát. Azért 40 dkg, mert nem akartam, hogy ez legyen benne a legfajsúlyosabb összetevő. Természetesen rizzsel is kitűnő lehet. Tehát kifőtt a tészta, elkészült a mártás. 

Előkerül a kedvenc ragu sütő formám. Beleraktam az apró darabokra vágott brokkolit, majd a tonhal konzerveket (aprítva azt is), a tésztát és jól, egyenletesre összekevertem. Ráöntöttem a ragut, átmozgattam. Ekkor kellett volna neki még egy kicsi só, de ezt utólag is pótolható. Tetejére reszelt sajt. Az előmelegített sütőben, kb. 30 perc alatt ropogósra, szagosra sütöttem.

Szóval kajolták a gyerekek. Nem annyira munkahely barát, mert a hal erős. A brokkoli meg zöld. 

Megjegyzések

  1. Hű, de finom lehetett!Szeretem a rakott dolgokat.A csombor a kakukkfű másnéven.Így sem hallottad még?

    VálaszTörlés
  2. Így talán még az én kisfiam is megenné a tonhalat. Próba:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi, hogy benéztetek :)

    Savory volt az eredeti összetevő - azt csombornak/borsfűnek fordította a szótár. Kakukkfűvet ismerem, néha használom is..... de a besamell érzést (á lá szerecsendió) egyáltalán nem bántam meg. Ma is ez lesz az ebédem. Mert finom.

    VálaszTörlés
  4. Hello, borsikafű néven fut még.
    http://www.tuja.hu/borsikafu_csombor.htm

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomnak tűnik. Mikor először hallottam, hogy csombor én is csak a szemem meregettem, aztán felvilágosítottak, hogy a másik neve a borsikafű. Így már rögtön ismerős volt, nálunk még a kőfalakból is az nő:) Nagyon finom fűszernövény, én nagyon szeretem,... bár a szerecsendiót is legalább annyira:)

    VálaszTörlés
  6. Szia, kérlek, nézz be hozzám, van ott Neked valami:-)
    http://citromhab.blogspot.com/2011/01/dijat-kaptam-ketszer-is.html

    VálaszTörlés
  7. Köszi, köszi. Persze a felső képen látható állapot csak design, szépen elkevertem az egészet. :)

    VálaszTörlés
  8. Na, majd hozok neked tavasszal édesapámtól csombort. Kertben nő, de te cserépben kapod. Erdély alapfűszere. Ja.. s kis feleségem nagymamájának titkos fűszerkeverékének egyik alapeleme.

    VálaszTörlés
  9. jah.. és ezt a bejegyzésedet csak most olvastam el, de a kép amit már tegnap láttam biztos a hatott a tudatalattimra, mert tegnap majdnem ezt főztem, csak hal és liszt nélkül. Tejszínnel.. DE nem borsikafűvel, hanem én is szerecsendióval.

    VálaszTörlés
  10. Bálint, hát ilyen könnyen áthidalható az a kis 3 km :) Végül úgy látszik east-west találkozott egy generációban s még én is jól járok egy kis fűszernövénnyel. Előre is nagyon köszi :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke