Ugrás a fő tartalomra

Go free 4 pancake

Kicsit beteg vagyok. Szó szerint (köhögés) és saját definícióm szerint is. Amint hozzákezdtem a sütéshez, elkezdtem fejben összerakni a mai bejegyzést. Ijesztő volt :) Nemrég kezdtem el palacsintát sütni. Addig csak csodálattal figyeltem, hogy nem tapad le, szép vékony és finom s sokáig tart megsütni az egész családnak valót. Azóta ez változott, ha megkér a Timi, simán sütök  s szerinte is jót. Vasárnap reggeli kívánsága az volt, hogy valami édes és sült, gyorsan és finomat. Amire lehet fahéjas cukort szórni.  Jött hát a gofri go free, serpenyős amerikai palacsinta utánérzés deluxe. 
Hozzávalók:
- megfelelő ötlet, hogy mi legyen a reggeli + megvalósítás hozzá értéssel
- 40 dkg liszt
- 1 cs sütőpor
- 1 cs vaníliás cukor
- 3 tojás
- 12 dkg margarin
- 12 dkg barna cukor
- csipet só
- fél liter tej
- reszelt citromhéj (nem volt, és bio sem volt)
- vaj vagy olaj a sütéshez

A lisztet elkeverjük a sütőporral. Hozzá jönnek a tojás sárgák, margarin (kicsit olvasztva), cukor, vaníliás cukor, tej (és citromhéj). Alaposan elkeverni. A tojás fehérjékből kis idő ráfordítással kemény habot verünk. És beleforgatjuk a masszába. Szép nagy serpenyőben először olajat majd rájöttem hogy nem jó, tehát kis vajat olvasztunk, s nagy szedőkanállal szépen elhelyezzük a sütnivalót a közepén. Közepes lángon, mindkét oldalát. Megsütjük. Olvasztott vaj, juharszirup és fahéjas cukor jó rá. És természetesen minden, amit csak akartok. 

A recept megvalósítása a véletlen műve. Elromlott a gofrisütőnk, már be volt keverve a tészta, hát ne veszítsük el a jó kedvünket és az ennivalónkat. Lett hát ez. 

Megjegyzések

  1. Vasárnap reggelire ez tökéletes !
    Ha nagyon kedveskedni akarok valakinek, férj, épp itthon lévő gyerek, vendégek, akkor szoktam én is sütni.

    VálaszTörlés
  2. Hmmmmmmmmmm. Ma reggel nálam is "pancake" (ricottás) volt a reggeli, most akarom magamat nekidurálni, hogy írjak róla (és a fejemben kavargott gondolatokról)!

    VálaszTörlés
  3. Minél előbbi javulást kivánok neked. Gondolom hogy még nagy hidegek vannak nálatok!
    Na, végre hozzátok is el jutott az Amerikai pancake. Itt már évtizetek óta megy, mostanában még olaszországban is hires lett. Ügyesen sikerült neked, és finomnak néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Szia Elisabeth, én 20 éve töltöttem 6 hónapot Connecticut-ban. Az ott fogyasztott nagybetűs amerikai palacsinta sokkal töményebb volt, mint ez a fenti. Mert ez igazából gofri recept, amerikai palacsintára hasonlatosan, elkészítve. Juharszirup, olvasztott vaj és fahéjas cukor a tetejére. Lágy és puha. Köszi, ma hazajöttem a munkából, mert ideje meggyógyulni :)

    VálaszTörlés
  5. Majd lehet, hogy én is kipróbálom a hétvégén, nagyon jól hangzik!
    Szeretnék adni Neked valamit, kérlek nézz be hozzám! ;-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke