Ugrás a fő tartalomra

Friss krémsajt házilag

A kenyérre kenhető dolgok tök jók. Amennyiben elfogadjuk, hogy a kenyér jó. S ha a kenyér/bagett a krém alatt is saját, az egy igen kerek és jó érzés. Ha még a tányért is maga korongozta volna alatta, az már self polish. A recept pedig klasszikus, mindig van hely és idő rá, mert olyan egyszerű.  Először Duendétől figyeltem ki, aztán öcsém mondta, hogy Palesztinában is. Krémsajt házilag. 


Hozzávalók:
- 2 nagy doboz tejföl
- 1 kiskanál só
- zöld fűszer tetszés szerint - itt bazsalikom
- nagy, klasszikus textil zsebkendő
- ruhaszárító kötél (ne kender legyen)
- gravitáció
- tálka a csöpögéshez
- 12 egység magyar óra türelem            (kicsit sok, nem?) 
- szobahőmérséklet

Bagett a krém alá, vele egy időben készíthető, a recept meg akár innen is lehet, bár nekem van bagett sütőformám.

a cicákat elküldtem
Elkészítése egyszerű, de mint a legtöbb jó dolog, türelmes móka ez is. A 2 doboz tejföl összekeverjük, adunk hozzá sót és bármiféle fűszert, vagy akár reszelt fokhagymát, attól függ, milyen erős íz ízlik nekünk. Kész. Egy mély  tálat - lehetőleg magas pereműt - kibélelek a széthajtogatott zsebkendővel. 
saját, türelmes bagett
Beleszedem a tejfölös dolgot, s a zsebkendő sarkait jó szorosan összekötözöm. Vigyázzunk, ne csorogjon ki. A kis csomag nyakára hurkot vetünk (Cserkész korom hasznos tudása. S tűzet rakunk a konyha padlóján nedves fából. Aktív tudás, de nem hasznosítom).                    

A csomagot felkötjük, mert a sajt készítésének fontos eleme a gravitáció, hogy a só hatására kicsöpög belőle a folyadék (savó?).
A csomag alá kis tálkát teszek, s 12 órára magára hagyom, had csöpögjön. Szerencsére nem olyan hangos, mintha a konyhai csap csepegne, nyugodtan lehet tőle aludni. 

Reggel, mialatt a bagettek sülnek, szépen leoldom a csomagot a kötélről, óvatosan kibontom, mert könnyen rátapadhat a krém egy része a textilre. Hűtőben tároljuk, napokig eláll, frissen a legjobb, természetesen. Ma tobzódás van reggeliben, csináltam még mellé egy  másfajta sajtkrémet is. Brie sajtból, hagymából, vajból, fűszerezve, Doktor Peppertől. Nem verseny, de nálam a krémsajtom nyerne. :)

Megjegyzések

  1. Na, ezt a receptet mindenképpen ki fogom próbálni! Nagyon jó és nagyon egyszerű! Szobahőmérsékleten csöpögteted, vagy a hűtőben?

    VálaszTörlés
  2. :)
    A bagettjeid gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  3. Szia Mézeskalács,

    Hideg, fűtés nélküli konyhában (17 fok).Dolce Vita viszont hűtőben csepegteti le. Ott időben tovább tart.

    Köszi :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Duende,

    Jó, hogy erre jártál :)

    A krémsajtod pedig nálunk már klasszikus, köszi itt is.

    A bagettek sütőzacskóban készültek (új felfedezés), tönköly és kenyérliszt keverékből. És szépen repedtek.

    VálaszTörlés
  5. Készen vagyok a hozzávalók felsorolásától :-DD A kedvencem a gravitáció :-)))

    Meseszépek a bagettek, na :-)

    VálaszTörlés
  6. Hey Chef,

    Köszi. A felsorolás néha ihletetten jön. Meg kell találni az egyensúlyt a normális recept leírást és a hülyeség között. Ha elbillen, hazavágom a receptet is :)

    VálaszTörlés
  7. Mindkettőt kérem szépen még nem is reggeliztem :)

    VálaszTörlés
  8. :) mindmegette, megfájdult a hasa tőle .

    VálaszTörlés
  9. Hmm! Na ezért a finomságért vár nálam egy meglepi :-)

    VálaszTörlés
  10. Húúú, házi krémsajt, nem semmi :) Teszek én is egy próbát!

    VálaszTörlés
  11. Ez nekem is tetszik. Én már nagyon régen itthon készítem. S én a konyhában szoktam csöpögtetni, általában 2 nap alatt kész. S natúr krémsajtot csinálok, s csak utána ízesítem, mert a natúrból egyéb másra használok el egy adagot :))

    A bagett meg tök jó. Képzeld el, hogy én nem merem megcsinálni a dagasztás nélküli kenyeret/- bagettt ? lehet, hogy ez még mumus nálam ?
    Na, majd ha megnövök :)))

    VálaszTörlés
  12. Köszi. A dagasztás nélküli kenyér, ha betartjuk a pohár alapú liszt és víz adagolást, porélesztővel és sóval, nekem mindig nagyon jóra sikerül. Pláne, mióta sütőzacskósítom a bagettformát, még jobb, így már nem is öntözgetem a sütő alját..... hajrá, mert valóban jó a dnk. Reggel bekever, este megsüt.

    VálaszTörlés
  13. Nálatok mindig nagyon jó ötleteket találok, ez a krémsajt recept is milyen jól hangzik!
    Eddig csak joghurt tortához használtam a lecsöpögtetett natúr tejfölt, de a fűszerezés egészen új távlatokat nyit:-)

    VálaszTörlés
  14. Szia Citromhab,

    Köszi, a recept mástól van, én csak az otthoni készíthetőséget szem előtt tartva bővítem kis családunk repertoárját :) Tejfölből valahol mascarpone szerű krém is csöpög.

    VálaszTörlés
  15. Na persze ez is szuper meg minden, de igazából én egy díjjal jöttem :P
    http://izmorzsak.blogspot.com/2011/01/dijeso.html

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó ötletes házilag készitett krém sajt. Gratulálok a türelmedhez! A bagett is igazán finomnak néz ki. Mindkettőt szivesen elfogadnám!
    A humorod is nagyon tetszik...gondolom tükrözi a mindennapi természeted!

    VálaszTörlés
  17. Szeretném, ha átjönnél hozzám, van ott számodra valami!:)

    VálaszTörlés
  18. Szia Elisabeth,

    köszi, jó érzés ilyen házi dolgokat enni, még ha más ízű is, mint az iparilag gyártott. A hétköznapi természetem valóban hasonló, bár élőben néha könnyen túl lövök a célon :)

    VálaszTörlés
  19. Szia Eszter, még maradt egy kicsi :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke