Ugrás a fő tartalomra

Classic Cuts - Burgonyafőzelék

Vannak klasszikus ételek. Melyek egyszerűségük vagy olcsóságuk miatt hamar az asztalra kerülnek. Ha mindig ez lenne, annyira nem örülnék. De ez egy klasszikus kaja. Sosem voltam menzás, ha a helyi kifőzdéket egy szinttel feljebb helyezzük. Anno működött egy hely. A Pufi Nyúl. Jól be is zárt.
Google Readerbe beírtam hogy burgonya főzelék. Lett is csomó (62) találat. De semmi extra. Kivéve ezt. Ez világ klasszis. Egy csipet tolmácsolásában, Bede főszakácstól. Csak fotózni nehéz. Kb. lehetetlen. Pedig.

Hozzávalók: 
- 1 kg burgonya
- 1 fej vöröshagyma
- babérlevelek
- só, bors,
- 2 evőkanál olíva olaj
- nagy doboz tejföl
- kis kanál mustár
- víz

Elkészítés: 
Az olajon megpároljuk az apró darabokra vágott hagymát. Beleszórjuk a pirospaprikát, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Kicsi vízzel felöntjük, picit összefőzzük. Mehet bele a megpucolt, apró darabokra vágott burgonya és a babér levél. Annyi vizet öntünk rá, hogy ellepje és puhára főzzük. Nagyon hamar megvan. És most jön a lényeg, a titok nyitja. Hogy nincs benne liszt. És mégis sűrű. (Dobpergés) .......
3 szedőkanállal kivettem a főtt paprikás krumpli alapból (bőséges lével együtt) egy nagy tálba és botmixerrel jól összeturmixoltam. Nem csak úgy magában, hanem a tejföl és mustár segítségével. Kevesebb is lehet persze a tejföl, de nekem a mustár megszaladt, így ellensúlyoznom kellett. És visszatöltöttem a krumplis másik félre. Valami gyönyörűség volt. Szépen elkevertem, kicsit még főztem.

Egy újabb, alap recepttel gazdagodtam és a családom is. Messze jobban ízlik most, mint a korábbi verzió.



Megjegyzések

  1. Gyerekkoromban szívből utáltam a krumplifőzeléket (főként a menza miatt). A férjem viszont imádja, ő szinte teljesen így csinálja (most már én is), csak mustárt nem szokott bele tenni. Hát ez a verzió tényleg fényévekre van a menzaitól.Ez a turmixolós dolog nagyon tetszik, legközelebb letesztelem. Ja, és a nagy tejföl nálunk kötelező hozzá!...és a fasírt.:)

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Ami kell, azt megfőzi magának az ember fia/férje. Nem értek hozzá, de a leturmixolt krumpli - keményítő és tejföl = lisztes habarás helyett - elég jó kis megoldás. Krémes alapozás :) Fasírt megvolt itt is , hát persze, hogy.

    VálaszTörlés
  3. Hát itt van! :))
    Szerintem is isteni, örülök, hogy ízlett neked is. A mustár kellemesen megbolondítja, én sem szoktam sajnálni belőle. ;)

    VálaszTörlés
  4. Te jártál a Pufi Nyúlban? Itt lakom mellette! :-) Egyszer bementünk megnézni, de én nem voltam oda érte, igaz, az nemrégiben volt, amikor az ember már szinte csak a saját főztjét eszi... legalábbis én.

    VálaszTörlés
  5. Munkahelyem nagyon közel van hozzá...kicsit sétálsz a Tatai úton a Szegedi út felé, jobb oldalon, a Zsinór utca sarkánál. Kék cég logó, D-vel kezdődik és nem a DNB :) Volt anno egy kollégám, aki lelkesedett a Pufi Nyúlért, meg laza volt a főnök..... de alapvetően nagyon gyenge volt... s sokszor hasznosították az előző napi maradékot kreatívan..... főételből levest, stb.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem én minden reggel ennél a cégnél kanyarodom le a Tatairól, de majd megnézem. A kék logo ismerős.
    Igen, borzalmas volt a kaja, nem sok étterem marad meg emlékeimben, csak a nagyon jók és a nagyon rosszak. Na ez megmaradt. Csak azt nem értem, hogy ha bezárták, mért van kinn a táblája? (Nem kell válaszolj!) Bár lehet, hogy csak nem vettem észre, hogy már nincs is kint.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke