Ugrás a fő tartalomra

Hétfői lepény upgrade (Torta al Beastie)

Vannak olyan receptek, melyek befészkelik magukat a fejembe, egyszer sikerül, könnyű, gyors, én is meg tudom csinálni, kb. csak én fogok belőle enni, s jókedvű leszek tőle. Mert teremtőnek érzem magam. Létrehozok sok kis alapanyagból valami egészet s jót. Itt az eredeti, hamarjában le is főzött "Torta al testo" volt az alap. Amit én tésztájában kicsit sótlannak, natúrnak éreztem. Lőn hát az upgrade. Majdnem copy/paste, de csak majdnem :)

Hozzávalók: 
6 lepényhez
- 190 gr teljes kiőrlésű tönköly liszt
- 190 gr fehér finom liszt
- 240 ml víz
- 2 ek oliva olaj
- 18 gr sütőpor (érzésre, nehezen mérek ilyen pontosan)
- 1 tk só (kicsit túllőttem a célon  itt)
- 3 csipet szárított bazsalikom  - sosincs friss :(
- csipet szárított fokhagyma

Ízlés szerint:
bacon
hagyma
paradicsom
mozzerella
canadai bacon
paprikás kolbász
miegymás
  1. Sütőt begyújtani, jó meleg legyen. A hőfokokról nem írok, nemértekhozzá, ha tudom, érzem, s nem égetem oda, akkor jó. Mondjuk 180 fok. Sütőlap vagy tepsi elő. 
  2. A össze hozzávaló egybegyúrása, formázgatás, dagasztás. Mikor már nem ragadt és minden egybe, 6 részre szétosztani, ki kis korongokat lapogatni belőle. Ahogy tanultam: 10 cm átmérőjűre. 
  3. Ezeket én már a sütőlapra s a begyújtott sütő tetejére tettem pihenni, 5 percet. Szépen felhozza a sütőpor, de kevésbé, mint a sima lisztes verziót.
  4. Még egyszer kilapogatom a korongokat, s be a sütőbe. Oldalanként 5 percet sütöm.
  5. Kiveszem, kicsit hűl. Szétvágom. Mehet bele az alapozás. (Ha van valami házi sajtkrém, azt ajánlom, mert alapjában száraz a lepényke) Most előre lesütöttem a bacont. Azzal ágyaztam meg. Rá a szeletelt mozzarella, majd a kanadai bacon vagy paprikás kolbász.
  6. 5 percre még visszatettem a sütőben. Megolvadt a saját. Akinek van, ilyenkor kis light grillt nyomjon rá. 
  7. Az átsütött lepénykéket megrakta  hagymával és karikázott paradicsommal. A korábbi verzióban ezek is a sütőbe kerültek. Most nem.
  8. Kicsit hűljenek, mert ráég a sajt az ember szája szélére. 
Ez a baconos, hagymás verzió nem túl könnyű táplálék, 4-et elfogyasztva kicsit soknak érzetem a bevitt mennyiséget. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke