Ugrás a fő tartalomra

Kalács Gombóc

Volt egy nagyon jó, kenyérsütőben készíthető kalács receptem. De ahogy elhagytam a kenyérsütőgép használatát és áttértem egy másik minőségre (DNK türelmes, ropogós kenyérkék), úgy a receptet is elhagytam valahol. Így hát kezdhettem elölről. De most van egy jó, amit megtartok. Wiselady egy régebbi bejegyzése lett a nyerő, mert egyszerű, jó és finom. Itt a recept. Köszönet érte. Családom nevében is. Az első kóstolás éjfélkor volt. Nincsenek szavak. Csak ízek. Szép formák. 
Hozzávalók: 
- 300 gr fehér liszt
- 200 gr rétes liszt
- 100 gr cukor
- 20 gr élesztő
- 1,5 dl tejszín
- 0,5 dl tej
- 1 tojás
- 40 gr olvasztott vaj
- 1/2 kávés kanál só
- 4 teás kanál holland kakaó
Elkészítés
Az első lépéseket hűen követtem Wiselady receptjében. A tejszínt meglangyosítottam, feloldottam benne az élesztőt és elkevertem benne a tojást. Beleteszem a kenyérsütőgép tartályába s elindítom a programot (normál kenyér program). A liszteket összekeverem cukorral, sóval, s lassan beleöntöm a kenyérsütőbe. Hozzáadom a tejet, az olvasztott vajat, majd a végén a holland kakaóport. A kenyérsütőgép programja szépen dolgozik. 20 perc keverés, dagasztás, 2 x 60 perc kelesztés. Plusz 1 óra sütés. Amikor letelt az első 60 perces kelesztés, kivettem a tartályt, kivettem belőle a kalács alapanyagot, kicsit megformáztam. Kivettem a gépből a keverőlapátokat, mert azt általában nehéz kioperálni a szépre sült dolgokból. A kalács tehát visszakerült, még fél órát kelt. Mivel már éjjel 11 volt, beavatkoztam, kivettem a kalácsot, előmelegítettem a sütőt, s a nemrég kapott szufflé formáimat kivajaztam.
A fenti kalács mennyiséget 2 x 4 szufflé formába tudtam beletölteni, két sütésből meg is voltam vele. Mert csak 4 formám van. Ilyen az én formám. Körönként fél órát sültek, alacsony-közepes lángon, vízgőz hozzáadásával a sütőben (viráglocsoló spray, sok kis pumpálás a sütő aljába - lehet máshogy is persze) .

Szerintem nagyon finom lett, vajjal ettük és olvadoztunk. Gondolom, kenyérsütőgép nélkül is elkészíthető. Ha kivártam volna még a maradék fél órát a kelesztésből, illetve meleg helyen, a szufflé formában is hagytam volna kelni még fél órát, még magasabb, lazább lett volna. Így viszont csak tökéletes :)



Megjegyzések

  1. This is a wonderful loaf of bread. Kudos. Have a wonderful day. Blessings...Mary

    VálaszTörlés
  2. Dear Mary, appreciate your kind attention - your "Crustless cheese and broccoli (and zucchini) tart" is at the owen. 35 minutes to the wonder. Thanks. Great to meet you, after following your blog for a while. Nice day over there :) Gergely

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon szépek lettek, és biztos finomak is. Ezek szerint nem csak én sütök éjjel kenyeret / kalácsot :D

    VálaszTörlés
  4. A kenyér reggel 5.20-kor kezd sülni, 6.20-ra készen is van, 7-kor már otthon sem vagyunk :) sajnos nem tud eléggé kihűlni a reggelihez - ha hétköznap van. A kalács viszont nem várhatott reggelig :)

    VálaszTörlés
  5. Az sem rossz :) Nálunk sajna ez esélytelen, a Zuram reggel 6kor indul el otthonról. Így marad az éjszaki műszak :) Tegnap is este 10kor még főtt a pörkölt :)

    VálaszTörlés
  6. Teljesen tönkre teszel:DDDD

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fűszeres Cukkini Krém - reggelire

Update: Üdvözlet a közel 15 000 (!!!!) látogatónak, remélem ízlik Nektek ez az egyszerű, finoman fűszeres finomság. Ami a cukkini egyik legjobb formája. A torta mellett.  Hát a cukkinit ( háttal nem kezdünk mondatot )....nekifutok, szemből.... hát a cukkinit nem tudom megunni, mindig van a hűtőben, várja, hogy süti legyen belőle. Most mégsem az lett. Hanem krém. Amit a hozzáadott hagyma és fűszer tesz emlékezetessé. Remélhetőleg. Nekem ízlett. Fél óra az egész, a 2 hónapos (Kamilla) nyűgössége mellett is simán elkészül. A recept  ízzel-lélek Mártitól -  inspiráció, de annyira, hogy már a következő varia saját magamnak jutott eszembe, el is készül nemsokára. Hozzávalók: - 3 kisebb, fiatal cukkini (460gr) - 1 kis fej vörös hagyma - 3 gerezd fokhagyma - kevés olíva olaj - só, bors - majoranna, oregano, rozmaring, zöldfűszerek - késhegynyi őrölt pirospaprika - fél csokor petrezselyem Elkészítés A kis fej hagymát ( lehet szerintem simán nagy fej is ) megtisztítom és aprór

5 perces kenyér - evolúció

5000 LETÖLTÉS! Köszönöm :)   Remélem legalább ennyi finom kenyér is készült Nálatok!!!! Kék színnel frissítettem a leírásban néhány dolgot.               Családi kenyerünk. Egyre jobban megy. Egyre kevesebb energia kell az elkészítéshez. Jó tanácsot kaptam, bátor voltam próbát tenni, s hát bejött. Ha stopper órával kimérem, bizton mondhatom, az 5 perc megvan. Kényelmesen. Az evolúció egyfajta kipróbálási folyamatot jelent, a kenyér egyedfejlődését, formálódását, a tökéletesség felé. Tegyetek egy próbát. Nem fogjátok megbánni. A kiinduló most az Európai Parasztkenyér - DNK receptje volt. Semmi trükk, semmi emelkedett prófétaság. Egyszerű dolgok, dolgos apukák/anyukák/szinglik és mások részére. Elnézést, ha valakit kihagytam. Hozzávalók, nem élelmiszer alapanyag tekintetében : - nagy kelesztőtál ( a bekevert tészta mennyiségének minimum duplája űrmértékben ) - tiszta konyharuha - konyhai mérleg gramm illetve ml mérési lehetőséggel. Vagy egyenértékű szemmérték. - sütőform

Pljeskavica - Balkán Burger

Házi pékségünk egy újabb, a közelgő nyári grill szezonhoz illeszkedő kombóval kedveskedik az olvasóknak. Mai bejegyzésünk igazi családi munkamegosztásról árulkodik. Az alábbi  "Pljeskavica" receptjét öcsém kísérletezte ki, az ő leírását találjátok itt. Rám pedig az a feladat hárult, hogy adjak, süssek hozzá az eredetihez hasonló lepényt. Sok mindent esznek Belgrádban is a Pljeskavica mellé,  kutatómunkám egyik gyümölcse, talán autentikusnak nevezhető, szintén Szerbiából származó lepény. Ezt a holnapi  bejegyzésben találjátok.  source: nytimes.com Megjegyzés: A szó jelentését a "pljesak" szóból (is) származtatják, mely egy helyi kifejezés a tapsolásra, a tenyerek összeütésére. Ez utal a húspogácsa elkészítési módjára és formájára.  Ha a plejskavicát hunglisra kellene fordítani, akkor ez lenne a Balkán Burger. A legfontosabb benne, hogy ahány szerb (bosnyák, montenegrói, stb) régió létezik, annyi trükkel lehet variálni az alapvetően két komponensű étket. Ke